Purple colored sea


Γιάννης Ρίτσος
Η σονάτα του σεληνόφωτος

(...) Τώρα τα διπλώνω στα τέσσερα, στα οχτώ, στα δεκάξι
 ν' απασχολώ τα δάχτυλά μου. Και τώρα θυμήθηκα
 πως έτσι μετρούσα τη μουσική σαν πήγαινα στο Ωδείο
 με μπλε ποδιά κι άσπρο γιακά, με δύο ξανθές πλεξούδες
 - 8, 16, 32, 64, -
 κρατημένη απ' το χέρι μιας μικρής φίλης μου ροδακινιάς
 όλο φως και ροζ λουλούδια, 
(συγχώρεσέ μου αυτά τα λόγια κακή συνήθεια) 32, 64,  
-κι οι δικοί μου στήριζαν μεγάλες ελπίδες στο μουσικό μου τάλαντο. 
Λοιπόν, σου λεγα για την πολυθρόνα 
ξεκοιλιασμένη φαίνονται οι σκουριασμένες σούστες, τα άχερα
 έλεγα να την πάω δίπλα στο επιπλοποιείο, 
μα που καιρός και λεφτά και διάθεση τι να πρωτοδιορθώσεις; 
-έλεγα να ρίξω ένα σεντόνι πάνω της, - φοβήθηκα 
τ' άσπρο σεντόνι σε τέτοιο φεγγαρόφωτο. Εδώ κάθισαν
 άνθρωποι που ονειρεύτηκαν μεγάλα όνειρα, 
όπως κι εσύ κι όπως κι εγώ άλλωστε, 
και τώρα ξεκουράζονται κάτω απ' το χώμα 
δίχως να ενοχλούνται απ' τη βροχή ή το φεγγάρι. 
Άφησε με να έρθω μαζί σου...






No comments:

...η μελέτη του σώματος δίνει την αίσθηση ανείπωτης περιπλοκής...
Φρ. Νιτσε